عربي

General Terms & Conditions الشروط والأحكام العامة

الشروط والأحكام العامة للحجوزات

● دار 66 لا تقبل إلا العائلات والأزواج فقط ولا يشترط ان يكونا متزوجان، علما بانه يوجد شروط خاصة إضافية تنطبق على فيلا التاونهاوس فقط لا غيرها حيث لا يمكن لأكثر من عائلة واحدة (أب وأم واطفالهم أو أخوان وأخوات) أو اكثر من زوجان (أمرأة ورجل) ولا يشترط ان يكونا متزوجان الإقامة فيها لكل حجز واحد
● بيوت دار 66 هي بيوت عطلات في مناطق سكنية مرخصة للتأجير اليومي من قبل هيئة السياحة في امارة رأس الخيمة، وللامتثال بقوانين امارة رأس الخيمة وكذلك توفير إقامة هادئة ومريحة لكافة نزلاء دار 66، فضلا عن الجيران، لدى دار 66 سياسة صارمة تنص على عدم السماح لأي نوع من الحفلات وبأي شكل وفي أي وقت، أو تشغيل اي موسيقى في الهواء الطلق في الخارج في جميع الاوقات بلا استثناء، أو إثارة أي ضوضاء أو إزعاج الجيران بأي شكل كان حتى لو كان ناتج عن الاطفال خاصة بعد الساعة 10 مساءً، ويجوز تشغيل الموسيقى المنخفضة الصوت في الداخل فقط
● نود لفت انتباه نزلائنا الكرام بانه لن يُسمح بدخول بيوت دار 66 في جميع الأوقات إلا لعدد الأشخاص المحجوز له، وكذلك لا يُسمح لدخول الزوار في جميع الأوقات حتى ولفترة بسيطة
● لدى دار 66 سياسة تستوجب سداد مبلغ الحجوزات مقدماً حيث سيتم استقطاع كامل قيمة الحجز من بطاقة الدفع فورا عند الحجز على موقعنا في الإنترنت. ولا يمكن الحجز بدون دفع كامل قيمة الحجز مقدماً ولا يتم تأكيد أي حجوزات إلا بعد سداد كامل قيمة الحجز. ولا يمكن الدفع نقدا إلا للنزلاء الذين لا يوجد لديهم حجز مسبق ولكنهم يرغبون في حجز فيلا والدفع فورا في حال توافرها عند وصولهم لدار 66. للاطلاع على كافة شروط الإلغاء واسترداد الأموال الرجاء مراجعتها أدناه
● ستقوم دار 66 بتحصيل تأمين ضرر يكون على شكل تفويض مؤقت يندفع اونلاين باستخدام البطاقة من خلال رابط إلكتروني يرسل بالواتساب قبل استلام ودخول الفيلا، علماً بأن دار 66 لا تقبل دفع التأمين نقدا (500 درهم هو مقدار مبلغ التأمين). للمزيد من المعلومات الرجاء مراجعة سياسة تأمين الضرر في دار 66 أدناه
● ممنوع التدخين داخل الفيلا فيما عدا الحوش؛ وممنوع الشيشة في أي مكان. وهناك غرامة قدرها 500 درهم على منتهكي حظر التدخين في الداخل وحظر الشيشة ووجود رائحة عند المغادرة لأي نوع من السجائر أو منتجات التبغ أو التدخين داخل الفيلا. وهناك أيضا غرامة قدرها 300 درهم في حالة وجود رائحة طعام زائدة عند مغادرة الفيلا يصعب التخلص منها
● لتجنب اقتطاع رسوم التنظيف الزائد عن الطبيعي عند المغادرة، يرجى ترك الفلل وكذلك كافة الأكواب وأواني ومعدات الطبخ نظيفة بشكل معقول (يوجد جلاية صحون لتنظيف أدوات الطبخ في الفيلا) عند مغادرة وتسليم الفيلا علاوة على وضع القمامة في أكياس
● نود لفت انتباه نزلائنا الكرام بأنه لا يوجد مكتب استقبال في دار 66، والاستلام والدخول سيكون عن طريق كود يفتح الباب بعد إدخاله في المفتاح الرقمي، ولن يكون هناك أي شخص في انتظارهم. سيتم ارسال كود فتح الباب في نفس يوم استلام الفيلا عن طريق الواتساب أو البريد الإلكتروني. ولن يتم تفعيل كود فتح الباب إلا بعد استلام دار 66 صورة عن هوية جميع النزلاء ترسل عن طريق الواتساب إلى رقم 971567331311 وكذلك تأمين الضرر المطلوب دفعه بالإنترنت عبر رابط يرسل بالواتساب في نفس يوم استلام الفيلا وقبل الدخول فيها
● على جميع النزلاء إرسال صورة عن بطاقات الهوية أو رخص القيادة أو جوازات السفر لجميع النزلاء من ضمنهم الأطفال والخدامات إن وجد قبل استلام بيوت دار 66 ترسل عن طريق الواتساب 971567331311 أو البريد الإلكتروني
● بيوت دار 66 هي بيوت مفروشة بمطبخ مجهز للطهي وشواية باربيكيو بنظام اخدم نفسك بنفسك كل منها له مسبحه الخاص، لا يوجد بها خدمة تنظيف يومية، ولا خدمة غرف. توفر دار 66 مياه الشرب مجانا، حيث يوجد براد ماء في كل فيلا بقناني ماء سعة 5 غالون. ويمكن للنزلاء طلب الطعام من أي مطاعم خارجية أو الطهي في البيت
● توفر دار 66 الشراشف والوسائد والبطانيات اللازمة في غرف النوم ومناشف الاستحمام ومناشف اليد وكذلك الصابون والشامبو في الحمامات، لكن لا يوجد بها مناشف مخصصة للمسابح. كما توفر أدوات وأواني إعداد الطعام الأساسية في المطبخ من طناجر ومقالي واناني وأكواب وأطباق وسكاكين وملاعق ألخ، علاوة على توفر ثلاجة وطباخ غاز ومايكرويف وفرن وجلاية وبرادة ماء ومحمصة خبز وماكينة قهوة وخلاطة وغلاية. وكذلك يتوفر مكواة مع مجفف للشعر
● يتحمل النزلاء مسؤولية الحفاظ على سلامة السباحين في المسبح حيث لا يوجد منقذ سباحة في دار 66، كما على الكبار الإشراف على الأطفال في جميع الأوقات حين تواجدهم في الحوش حول المسبح أو داخل المسبح حيث لا يوجد مسبح منفصل مخصص للأطفال أو حاجز أمني حول المسبح للأطفال
● الفيلا والشاليهات الواقعة داخل مجمع دار 66 بها حائط يوفر خصوصية تامة للمسابح، ولا يمكن لأي بيوت مجاورة رؤية المسابح. أما التاونهاوس الواقع داخل قرية الحمرا فبه حائط يوفر الخصوصية لكنها ليست تامة حيث يمكن للجيران رؤية المسبح من الدور الثاني
● مقاس مسبح فيلا أربع غرف نوم هو 5×10 م وعمقه يتدرج من 70 سم الى 1,6 م، بينما مقاس مسبح الشاليهات هو 4×6.5 م وعمقه يتدرج من 40 سم الى 1.5 م، أما مسبح التاونهاوس فمقاسه 4×2 م وعمقه يتدرج من 30 سم الى 1.5 م. توفر مسابح الفيلا والشاليهات خصوصية تامة، اما مسابح التاونهاوس فهي مكشوفة نوعا ما على الدور الثاني للجيران
● يتوفر في المسابح جهاز إلكتروني للتبريد في الصيف والتدفئة في الشتاء. درجة حرارة المسابح في الشتاء حوالي 30 درجة مئوية، وحوالي 28 درجة مئوية في الصيف
● ممنوع استخدام المسبح في الليل ما بين الساعة 10 مساءً والساعة 7 صباحاً (قيود مفروضة من قبل حكومة راس الخيمة)
●للإطلاع على عدد غرف النوم في كل فيلا وعدد الحمامات والأسرة المتوفرة، الرجاء مراجعة تفاصيل كل فيلا في موقعنا بالنت
● أقل فترة حجز ممكنة في عطل الأسبوع والاجازات والعطلات الرسمية هي ليلتان اثنان، إلا إذا كان الحجز في آخر لحظة وكانت البيوت متوفرة
● استلام البيوت يكون في الساعة 3 بعد الظهر وما بعد، والمغادرة الساعة 12.30 ظهرا بحد أقصى. الاستلام المبكر والمغادرة المتأخرة ممكنة في حالة توفر البيوت، وفقط عند تأكيدها خطيا من قبل دار 66، وقد تكون خاضعة لرسوم إضافية
● يتوفر في فيلا وشاليهات دار 66 شوايتين باربيكيو اثنان، شواية بالغاز وشواية بالفحم. أما التاونهاوس فبه شواية باربيكيو واحدة بالغاز فقط. الغاز متوفر في دار 66 مجانا، لكن الفحم من مسؤولية النزيل
● لا توجد أسرة إضافية في بيوت دار 66 عدا المذكور في وصف كل فيلا
● المعذرة لا يمكن قبول الكلاب والقطط وغير ذلك من الحيوانات المنزلية الأليفة المرافقة للنزلاء، بلا استثناء
● تقع بيوت دار 66 في موقعان مختلفان. الموقع الأول يشمل فيلا وشاليهات دار 66 المكونة من دور واحد. هذا الموقع يقع في منطقة سكنية في الجزيرة الحمرا برأس الخيمة على شكل مجمع صغير مكون من ثلاث بيوت منفصلة، لكل منها مسبح خاص يوفر خصوصية تامة. أما الموقع الثاني فهو داخل قرية الحمرا في رأس الخيمة ويشمل بيوت دار 66 التاونهاوس المكونة من دورين ومسبح خاص مكشوف نوعا ما على الدور الثاني للجيران، لكن يوجد مظلة بحجم 3 امتار توفر خصوصية اكبر. لا يبعد الموقعان عن بعض إلا بمسافة 5 دقائق تقريبا بالسيارة. بيوت دار 66 لا تقع على البحر مباشرة، ولا ضمن فندق أو منتجع، فهي مرخصة كبيوت عطلات
● بيوت دار 66 مرخصة كبيوت عطلات. يُمنح نزلاء دار 66 تصريحا محدودا لشغل البيوت لأغراض الإقامة المؤقتة ولا يعد هذا التصريح عقد إيجار سكني يخضع لتشريعات الإجارة السكنية في إمارة رأس الخيمة، وقد يؤدي عدم تقيد النزلاء بالالتزامات المنصوص عليها في الشروط والأحكام إلى قيام دار 66 بإنهاء التصريح بشغل البيوت وطلب إخلائه على الفور بدون سابق إنذار علاوة على مصادرة الإيجار المدفوع وتأمين الضرر
● بالحجز على الإنترنت، تكون قد وافقت على شروط الاستخدام وسياسة الخصوصية المذكورتان في الموقع الإلكتروني هذا، وكذلك الشروط والأحكام الواردة هنا
● القانون المعمول به. تحكم القوانين الاتحادية لدولة الإمارات العربية المتحدة كما تطبق في محاكم رأس الخيمة جميع المعاملات التي تتم على الإنترنت، بغض النظر عن مبادئ تعارض القوانين. ولا يجوز النظر في جميع المنازعات الناشئة فيما يتعلق بهذه المعاملات إلا من خلال محكمة مختصة في رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة

سياسة الإلغاء واسترداد الأموال

– في حالة الرغبة في طلب إلغاء أو تغيير الحجز يجب على النزيل تقديم طلب خطي بإلغاء أو تغيير الحجز عن طريق البريد الإلكتروني أو الواتساب
– تطبق رسوم إلغاء أو تغيير الحجز وفقاً لتاريخ طلب الإلغاء
– في حال طلب الإلغاء خلال فترة تزيد عن 14 (اربعة عشر يوماً) من تاريخ الوصول يُسترد مبلغ الحجز بعد خصم 3% رسوم البطاقة
– في حالة طلب الإلغاء خلال فترة تقل عن 14 (اربعة عشر يوماً) من تاريخ الوصول يتم خصم مبلغ الإيجار بالكامل ولا يحق استرداد أي مبالغ نهائيا
– لا تُسترد أي أموال لأي خروج مبكر أو التخلف عن الحضور
– في حالة الغاء الحجز بسبب ظروف شخصيـة للنزيل (وفاة – مرض – طلاق – الخ) لا قدر الله يتم مراجعة الموقف وفقاً لهذه الظروف الشخصية، بشرط تقديم اثبات دال عليها
– في حالة الإلغاء بسبب ظروف قاهرة مثل كوارث طبيعية كزلزال أو فيضان وغيرها من الظروف المماثلة يتم مراجعة الموقف وفقاً لهذه الحالات الخاصة
– تستغرق اجراءات استرداد الأموال ما بين 7 إلى 10 أيام من تاريخ الموافقة على إعادة الأموال
– سيتم إرجاع جميع المبالغ المستردة إلى نفس بطاقة الدفع الأصلية

سياسة تأمين الضرر والاستقطاع

– بالنسبة إلى الذين يدفعون مباشرة من خلال موقع/رابط دفع دار 66، ، فلا يًشترط عليهم دفع تأمين الضرر قبل استلام الفيلا، فهم معفيون وغير مطلوب منهم دفع هذا التأمين، وذلك لأن معلومات بطاقة الدفع التي استخدموها في الدفع ستكون متوفرة في نظامنا اونلاين. ويعد استخدام هذه البطاقة عند الحجز موافقة ضمنية من قبل المؤجر على قيام دار 66 باستخدام هذه البطاقة لاستقطاع قيمة أي نوع أو شكل من الأضرار أو الرسوم او الغرامات وفقًا لسياسة تأمين الضرر والاستقطاع.
– أما بالنسبة إلى الذين يقومون بالدفع من مواقع اخرى خلاف موقعنا أونلاين أو الضيوف الذين يدفعون نقداً عند الوصول، فسيتم تحصيل تأمين ضرر في يوم استلام الفيلا وقبل الدخول إليها. سترسل دار 66 رابط إلكتروني عبر الواتساب والايميل لتحصيل تأمين الضرر قبل الساعة 3 بعد الظهر (وقت استلام الفيلا) عن طريق تفويض مؤقت من البطاقة يُدفع اونلاين، علما بأن دفع التأمين نقدا غير مقبول.
– يضمن تأمين الضرر هذا تغطية أي أضرار تلحق بالممتلكات أو البنيان أو المفروشات بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر التلف الدائم للشراشف والفوط، تلف أو فقدان أي أغراض أو أشياء موجودة في البيوت، رسوم التنظيف الزائد عن الطبيعي، أو أي ضرر أو تلف آخر يقع أثناء إقامة النزيل، ويستثنى من ذلك الاستهلاك الناتج عن الاستعمال العادي والمقبول.
– لتجنب اقتطاع رسوم التنظيف الزائد عن الطبيعي عند المغادرة، يرجى ترك الفلل وكذلك كافة الأكواب وأواني ومعدات الطبخ نظيفة بشكل معقول (يوجد جلاية صحون لتنظيف أدوات الطبخ في الفيلا) عند مغادرة وتسليم الفيلا علاوة على وضع القمامة في أكياس.
– قد يتم فرض رسوم اضافية أو غرامات أيضًا إذا تلقت دار 66 شكاوى حول ضوضاء أو ازعاج مفرط، ومقابل أي انتهاكات لسياسة الحظر التام للموسيقى الخارجية، ومنع التدخين الداخلي وحظر الشيشة في أي مكان، ووجود رائحة لأي نوع من السجائر أو منتجات التبغ أو التدخين داخل الفيلا، وأي انتهاكات اخرى للشروط والأحكام. وهناك أيضا غرامة قدرها 300 درهم في حالة وجود رائحة طعام زائدة عند مغادرة الفيلا يصعب التخلص منها..
– تقع المسؤولية على النزيل للتأكد من دفع مبلغ تأمين الضرر (تفويض من بطاقة النزيل) قبل وقت استلام الفيلا الساعة 3 بعد الظهر عبر الرابط الإلكتروني بالإنترنت المرسل عبر الواتساب وذلك لتفادي أي تأخير في استلام ودخول الفيلا. يرجى ملاحظة أنه لن يتم تفعيل كود فتح الباب ولا السماح بدخول الفيلا إلا بعد استلام دار 66 كامل قيمة تأمين الضرر أونلاين وصورة عن هويات جميع النزلاء بما فيهم الأطفال.
– وتمتلك دار 66 وحدها الحق المطلق في تقدير حالة الفيلا وتقرير قيمة أي اضرار او رسوم اضافية او غرامات. وفي حالة عدم تقرير أي ضرر في الفيلا عند المغادرة، أو لم يتم فرض رسوم اضافية او غرامات وفقًا لسياسة تأمين الضرر والاستقطاع، فسيتم الغاء التفويض المؤقت لتأمين الضرر وإعادته إلى بنككم في نفس يوم الخروج. ومن ناحية متى يتم إدخال المبلغ في حسابكم فذلك يعتمد على بنككم، ففي بنوك تدخل المبلغ في الحساب فورا، وفي بعض يتأخر ويمكن لعدة أيام او حتى اسبوع او اكثر. لكن للعلم دار ٦٦ ترسل المبلغ بعد خروجكم وبحد أقصى خلال ساعتين بعد الخروج، لا أكثر.
– ولكن إذا تم تقرير أي ضرر في الفيلا عند المغادرة، أو تم فرض رسوم اضافية او غرامات وفقًا لسياسة تأمين الضرر والاستقطاع، فسيتم خصم قيمة الضرر أو الرسوم الإضافية او الغرامات من تأمين الضرر أو استقطاعها من البطاقة في غضون 2-3 أيام. علما بانه سيتم إبلاغ النزيل بقيمة الضرر او الرسوم الإضافية او الغرامات المفروضة بعد المغادرة. وسيتم رد الرصيد المتبقي من تأمين الضرر، إن كان هناك فائض، إلى البطاقة.
– يرجى ملاحظة أنه إذا تجاوزت قيمة الضرر او الرسوم الإضافية او الغرامات المفروضة مبلغ تأمين الضرر المحتجز أو الرصيد المتوفر في البطاقة، تحتفظ دار 66 بحقها في مطالبة النزيل بدفع رصيد المبلغ المتبقي من قيمة الضرر او الرسوم الإضافية او الغرامات المفروضة، بما في ذلك الملاحقة القانونية والقضائية.
– 500 درهم هو مقدار مبلغ تأمين الضرر.

اسئلة متكررة

آخر تحديث 29 اكتوبر 2023

General Terms & Conditions of Rentals

● Dar 66 only accepts families and couples; there is though an additional special condition that applies only on the townhouses: no more than one family (parents and their kids or siblings) or one couple can stay in the townhouse for each booking, i,e., no sharing is allowed.
● Dar 66 villas are holiday homes in a residential area licensed by RAK Tourism Authority for daily rent. To comply with RAK government regulations and ensure a quiet and relaxing stay for all our guests, as well as the neighbors who live there, parties of any kind and outdoor music are strictly not allowed at any and all times with no exception, and no excessive noise that will disturb the neighbors even from children especially after 10pm will be tolerated at all times. Only low volume indoor music is allowed.
● The maximum number of persons allowed is restricted at all times to the number the villa is booked for, at a total maximum of 10 persons and 2 children under 3 years old. Further, no visitors are allowed at all times, even for a brief time.
● Our reservation payment policy:
– The guest will be charged a prepayment of the full reservation amount at the time the booking is made on our website.
– No reservations can be made without full payment in advance, and bookings can only be confirmed upon the payment of the full booking amount.
– Only walk-in guests without prior reservation can pay in cash subject to villa availability.
– For refunds, please review our refund policy at the end.
● A Damage Deposit will be collected by an online card pre-authorization before check-in. The Deposit payment link will be sent via whatsapp on arrival date. Please note that Dar 66 does not accept cash payments. The amount of the Deposit is 500 dhs. For more information, please refer to Dar 66 Damage Deposit & Deduction Policy below.
● Please note that indoor smoking of any kind is strictly prohibited. No shisha smoking is allowed anywhere. Violation of our indoor smoking ban and shisha anywhere ban, as well as the presence of any cigarette/tobacco/vaping smell inside the villa, will incur a 500 dhs fine. Further, the presence of excessive food smell that is hard to remove will incur a 300 dhs fine.
● Please note that Dar 66 villas are self check-in. There is no reception desk/room in Dar 66. Opening the villa doors will be via a 4-digit code. The code will be sent to you on your arrival date either through WhatsApp or email. The code will only be activated after Dar 66 receives a copy of the IDs of all the guests sent via WhatsApp to +971567331311, as well as the online card pre-authorization of the damage deposit via a whatsapp link sent on arrival date before check in.
● To avoid excessive cleaning charges, please leave the villas reasonably clean and tidy with all kitchenware and dishware washed (there is a dishwasher) and put away and all rubbish bagged and put into bins.
● All guests, including children and maids if any, must provide a valid government-issued photo ID before check-in via email or WhatsApp +971567331311.
● Dar 66 villas are a fully furnished self-catering private villas each with its own pool, and fully equipped kitchen. There is no room service, nor is there daily cleaning. No food or beverages are served by Dar 66 on the premises. Only drinking water is provided free-of-charge, in 5 Gallon bottles on a water cooler. Guests can either cook or order food from outside restaurants.
● Dar 66 villas come with bed sheets & linen, pillows, comforters, bath soap & shampoo, as well as bath and hand towels, but not pool towels, in addition to all the necessary pots, pans, utensils, cups, glasses and a fridge, gas cooker, oven, microwave, dishwasher, water cooler, toaster, kettle, coffee machine, and mixer. Iron and small ironing board are also available along with a hair dryer.
● The Villa and Chalets of Dar 66 have their own privacy wall and/or compound wall providing complete privacy to the pools, and no neighboring villas can see the pools. The pools in Dar 66 Al-Hamra Townhouses, on the other hand, are slightly exposed to the second story of the neighboring townhouses; however, there is a 3-meter umbrella which provides bigger privacy.
● Pools in the villas are as follows: The 4-bedroom villa pool size is 10x5m, and 1m to 1.6m deep. The 2- and 3-bedroom chalets’ pools are 6.5x4m in size, and 40cm to 1.5m deep. The Townhouses’ pools are 4x2m in size, and 30cm to 1.5m deep.
● The swimming pool is temperature-controlled by an electric heat-pump. Average pool temperature in the winter is 30 degrees celsius and 28 degrees celsius in the summer.
● Please note that guests are responsible for ensuring swimmer’s safety. There is no swimming pool lifeguard in the villa. Children must be under the supervision of adults at all times when they are in the pool area or inside the pool. There is no dedicated children pool, nor is there a safety pool fence for children.
● Guests cannot use the pool at night between the hours 10 pm to 7 am (restrictions imposed by RAK government).
● To find out the no of bedrooms, bathrooms, and other specific details to each villa, please refer to the Accommodation pages for more information.
● Check-in begins at 3 pm, and check-out is at 12.30 pm. Early check-in and/or late check-out are subject to availability, and only upon written confirmation from Dar 66, and maybe subject to extra charges.
● BBQs: The Villa and Chalets have two kind of BBQs, a gas BBQ and a charcoal BBQ. The Townhouses have only a gas BBQ. Gas is provided free of charge while charcoal is the responsibility of the guest.
● Only weekends and holidays have a 2-nights minimum stay requirement, unless it is a last minute booking.
● No pets allowed. No exceptions, sorry.
● Dar 66 holiday homes are in two different locations. The Villa and Chalets of Dar 66 are one-floor, located in a small private villa compound in the laid-back Jazeera Al-Hamra area of Ras Al-Khaimah (RAK), United Arab Emirates. The compound features one villa and two chalets, each with its own private pool offering complete privacy. Dar 66 Al-Hamra Townhouses, on the other hand, are two-floor townhouses with small private pools inside the gated community of Al-Hamra Village, only 5 minutes away from the main Dar 66. Dar 66 homes are not part of a hotel or resort, nor are they beach-front properties. Rather, they are licensed as holiday homes.
● Dar 66 villas are licensed as holiday homes. Dar 66 guests are granted a limited permission to occupy the villas for temporary accommodation purposes, and such permission is not deemed a residential tenancy agreement under Ras Al-Khaimah’s residential tenancy regulations. Guest’s failure to comply with his/her obligations as set forth in the Terms and Conditions may result in the termination of the aforesaid permission to occupy the villas and an immediate eviction by Dar 66 without prior notice.
● By checking the “I have read the Terms and Conditions” box, you agree to the Terms of Use, Privacy Policy, as well as the terms herein.
● APPLICABLE LAW. The Federal Laws of the United Arab Emirates (UAE) as applied in Ras Al-Khaimah courts shall govern all online transactions, without regards to conflict of laws principles. All disputes arising in connection therewith shall be heard only by a court of competent jurisdiction in Ras Al-Khaimah, UAE.

Cancellation & Refund Policy

– If the guest wishes to request a cancellation and/or modification, the guest must submit a written request to cancel or modify the reservation by e-mail or via whatsapp.
– Cancellation or modification fees (if any) shall apply subject to the date of the cancellation/modification request.
– If the cancellation/modification is submitted within a period of more than 14 (fourteen days) from the date of arrival, the reservation amount shall be refunded after deducting 3% card fees.
– If the cancellation/modification is submitted within a period of less than 14 (fourteen days) from the date of arrival, the rent amount shall be deducted in full and no refund is granted.
– No refunds shall be made for any early departures or “no shows”.
– In the event of cancellation/modification of the reservation due to extenuating special circumstances (death, illness, divorce, extra), the submission is reviewed on a case-by-case basis. A written proof of these special circumstances must be submitted therein.
– In the event of cancellation/modification due to force-majeure, such as natural disasters (earthquakes, floods, etc) and other similar circumstances, the situation is reviewed on a case-by-case basis.
– Refunds take between 7-10 days from the date the refund is approved.
– All refunds will be made onto the original mode of payment.

Damage Deposit & Deduction Policy

– For guests who pay directly from Dar 66’s payment portal/link, no Damage Deposit is required before check in, given that we already have their card information on file. The mere use of this card when paying is deemed to be a consent by the Guest authorizing Dar 66 to charge this card the amount of any damages or extra charges or fines in accordance with Dar 66’s Damage Deposit & Deduction policy.
– However, for guests who pay on websites other than dar66.ae, and who pay cash on arrival, Dar 66 will collect a Damage Deposit on arrival date before check-in, by an online card pre-authorization. The Deposit payment link will be sent via whatsapp and email before the 3 pm check-in time. Please note that Dar 66 does not accept cash payments.
– This Damage Deposit guarantees payment for any damages to property, structure or furnishings including but not limited to permanent soiling and staining of linens; property damage or loss; excessive cleaning charges or any other damages or loss caused during the Guest’s stay. This excludes normal and acceptable wear and tear.
– To avoid excessive cleaning charges, please leave the villas reasonably clean and tidy with all kitchenware and dishware washed (there is a dishwasher) and put away and all rubbish bagged and put into bins.
– Extra charges or fines may also be incurred if: Dar 66 receives complaints about excessive noise or disturbances; there were violations of our outdoor music ban policy and our indoor smoking ban and shisha ban; the presence of any cigarette/tobacco/vaping smell inside the villa; and/or any other violation of the Terms and Conditions. Further, the presence of excessive food smell that is hard to remove will incur a 300 dhs fine.
– To ensure a smooth check-in process and avoid any delays in checking-in, Guest is responsible of ensuring that the Damage Deposit has been pre-authorized via the online link sent by whatsapp prior to the 3 pm check-in time. Please note that access to the villas and the activation of the door code will be granted only after Dar 66 receives the Damage Deposit and a copy of the IDs of all guests including children.
– The condition of the villas and the amount of damages or extra charges or fines will be judged at the sole discretion of Dar 66. If no damage is found to the villas upon check-out, or there were no other extra charges or fines per our Damage Deposit & Deduction Policy, the Damage Deposit pre-authorization will be cancelled and released to the Guest’s credit/debit card on check-out date. Dar 66 releases the amount to your bank within 2 hours after you check-out; however, it might take longer to show up in your account. It depends on whether you used a credit card or a debit card to authorize the deposit: If you used a credit card, the refund will show up in your account almost instantly; however, if you used a debit card, the refund will take longer depending on your bank. Most banks will remove the block on the Deposit amount within a week or so, but others may take longer, even 2-3 weeks.
– If any damage is found to the villas upon check-out, or there were extra charges or fines per our Damage Deposit & Deduction Policy, the value of the damages or the extra charges or fines will be deducted from the Damage Deposit and/or charged to the card within 2-3 days. Guest will be informed of the amount of damages or extra charges or fines after check out. The remaining balance of the Damage Deposit, if any, shall be refunded to the card.
– Please note that should the value of damages or extra charges or fines exceed the amount of the Damage Deposit or the available balance on the card, Guest may be subject to further property damage fees or extra charges or fines, up to and including legal action.
– The Damage Deposit amount is 500 dhs.

Frequently Asked Questions

Last update 29 October 2023
WhatsApp chat