عربي

Damage Deposit & Deduction Policy

سياسة تأمين الضرر والاستقطاع

Damage Deposit & Deduction Policy

– For guests who pay directly from Dar 66’s payment portal/link, no Damage Deposit is required before check in, given that we already have their card information on file. The mere use of this card when paying is deemed to be a consent by the Guest authorizing Dar 66 to charge this card the amount of any damages or extra charges or fines in accordance with Dar 66’s Damage Deposit & Deduction policy.
– However, for guests who pay on websites other than dar66.ae, and who pay cash on arrival, Dar 66 will collect a Damage Deposit on arrival date before check-in, by an online card pre-authorization. The Deposit payment link will be sent via whatsapp and email before the 3 pm check-in time. Please note that Dar 66 does not accept cash payments.
– This Damage Deposit guarantees payment for any damages to property, structure or furnishings including but not limited to permanent soiling and staining of linens; property damage or loss; excessive cleaning charges or any other damages or loss caused during the Guest’s stay. This excludes normal and acceptable wear and tear.
– To avoid excessive cleaning charges, please leave the villas reasonably clean and tidy with all kitchenware and dishware washed (there is a dishwasher) and put away and all rubbish bagged and put into bins.
– Extra charges or fines may also be incurred if: Dar 66 receives complaints about excessive noise or disturbances; there were violations of our outdoor music ban policy and our indoor smoking ban and shisha ban; the presence of any cigarette/tobacco/vaping smell inside the villa; and/or any other violation of the Terms and Conditions. Further, the presence of excessive food smell that is hard to remove will incur a 300 dhs fine.
– To ensure a smooth check-in process and avoid any delays in checking-in, Guest is responsible of ensuring that the Damage Deposit has been pre-authorized via the online link sent by whatsapp prior to the 3 pm check-in time. Please note that access to the villas and the activation of the door code will be granted only after Dar 66 receives the Damage Deposit and a copy of the IDs of all guests including children.
– The condition of the villas and the amount of damages or extra charges or fines will be judged at the sole discretion of Dar 66. If no damage is found to the villas upon check-out, or there were no other extra charges or fines per our Damage Deposit & Deduction Policy, the Damage Deposit pre-authorization will be cancelled and released to the Guest’s credit/debit card on check-out date. Dar 66 releases the amount to your bank within 2 hours after you check-out; however, it might take longer to show up in your account. It depends on whether you used a credit card or a debit card to authorize the deposit: If you used a credit card, the refund will show up in your account almost instantly; however, if you used a debit card, the refund will take longer depending on your bank. Most banks will remove the block on the Deposit amount within a week or so, but others may take longer, even 2-3 weeks.
– If any damage is found to the villas upon check-out, or there were extra charges or fines per our Damage Deposit & Deduction Policy, the value of the damages or the extra charges or fines will be deducted from the Damage Deposit and/or charged to the card within 2-3 days. Guest will be informed of the amount of damages or extra charges or fines after check out. The remaining balance of the Damage Deposit, if any, shall be refunded to the card.
– Please note that should the value of damages or extra charges or fines exceed the amount of the Damage Deposit or the available balance on the card, Guest may be subject to further property damage fees or extra charges or fines, up to and including legal action.
– The Damage Deposit amount is 500 dhs.

 

Last update 29 October 2023

سياسة تأمين الضرر والاستقطاع

– بالنسبة إلى الذين يدفعون مباشرة من خلال موقع/رابط دفع دار 66، فلا يًشترط عليهم دفع تأمين الضرر قبل استلام الفيلا، فهم معفيون وغير مطلوب منهم دفع هذا التأمين، وذلك لأن معلومات بطاقة الدفع التي استخدموها في الدفع ستكون متوفرة في نظامنا اونلاين. ويعد استخدام هذه البطاقة عند الدفع موافقة ضمنية من قبل المؤجر على قيام دار 66 باستخدام هذه البطاقة لاستقطاع قيمة أي نوع أو شكل من الأضرار أو الرسوم او الغرامات وفقًا لسياسة تأمين الضرر والاستقطاع.
– أما بالنسبة إلى الذين يقومون بالدفع من مواقع اخرى خلاف موقعنا أونلاين أو الضيوف الذين يدفعون نقداً عند الوصول، فسيتم تحصيل تأمين ضرر في يوم استلام الفيلا وقبل الدخول إليها. سترسل دار 66 رابط إلكتروني عبر الواتساب والايميل لتحصيل تأمين الضرر قبل الساعة 3 بعد الظهر (وقت استلام الفيلا) عن طريق تفويض مؤقت من البطاقة يُدفع اونلاين، علما بأن دفع التأمين نقدا غير مقبول.
– يضمن تأمين الضرر هذا تغطية أي أضرار تلحق بالممتلكات أو البنيان أو المفروشات بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر التلف الدائم للشراشف والفوط، تلف أو فقدان أي أغراض أو أشياء موجودة في البيوت، رسوم التنظيف الزائد عن الطبيعي، أو أي ضرر أو تلف آخر يقع أثناء إقامة النزيل، ويستثنى من ذلك الاستهلاك الناتج عن الاستعمال العادي والمقبول.
– لتجنب اقتطاع رسوم التنظيف الزائد عن الطبيعي عند المغادرة، يرجى ترك الفلل وكذلك كافة الأكواب وأواني ومعدات الطبخ نظيفة بشكل معقول (يوجد جلاية صحون لتنظيف أدوات الطبخ في الفيلا) عند مغادرة وتسليم الفيلا علاوة على وضع القمامة في أكياس.
– قد يتم فرض رسوم اضافية أو غرامات أيضًا إذا تلقت دار 66 شكاوى حول ضوضاء أو ازعاج مفرط، ومقابل أي انتهاكات لسياسة الحظر التام للموسيقى الخارجية، ومنع التدخين الداخلي وحظر الشيشة في أي مكان، ووجود رائحة لأي نوع من السجائر أو منتجات التبغ أو التدخين داخل الفيلا، وأي انتهاكات اخرى للشروط والأحكام. وهناك أيضا غرامة قدرها 300 درهم في حالة وجود رائحة طعام زائدة عند مغادرة الفيلا يصعب التخلص منها.
– تقع المسؤولية على النزيل للتأكد من دفع مبلغ تأمين الضرر (تفويض من بطاقة النزيل) قبل وقت استلام الفيلا الساعة 3 بعد الظهر عبر الرابط الإلكتروني بالإنترنت المرسل عبر الواتساب وذلك لتفادي أي تأخير في استلام ودخول الفيلا. يرجى ملاحظة أنه لن يتم تفعيل كود فتح الباب ولا السماح بدخول الفيلا إلا بعد استلام دار 66 كامل قيمة تأمين الضرر أونلاين وصورة عن هويات جميع النزلاء بما فيهم الأطفال.
– وتمتلك دار 66 وحدها الحق المطلق في تقدير حالة الفيلا وتقرير قيمة أي اضرار او رسوم اضافية او غرامات. وفي حالة عدم تقرير أي ضرر في الفيلا عند المغادرة، أو لم يتم فرض رسوم اضافية او غرامات وفقًا لسياسة تأمين الضرر والاستقطاع، فسيتم الغاء التفويض المؤقت لتأمين الضرر وإعادته إلى بنككم في غضون ساعتين بعد الخروج؛ ولكن ظهوره في حسابكم قد يستغرق وقتًا أطول اعتمادا على نوع البطاقة التي استخدمتموها في دفع التأمين: فإذا استخدمتم بطاقة ائتمان، فأن المبلغ المسترد سوف يظهر في حسابكم على الفور تقريبًا؛ لكن إن استخدمتم بطاقة سحب من حساب بنكي ففي تلك الحالة قد يستغرق ظهور مبلغ التأمين في حسابكم وقتًا أطول، وبحسب البنك الذي تتعاملون معه. فمعظم البنوك سترد المبلغ الى حسابكم في غضون أسبوع تقريبا، ولكن البعض الآخر قد يستغرق وقتًا أطول، حتى لفترة 2-3 أسابيع.
– ولكن إذا تم تقرير أي ضرر في الفيلا عند المغادرة، أو تم فرض رسوم اضافية او غرامات وفقًا لسياسة تأمين الضرر والاستقطاع، فسيتم خصم قيمة الضرر أو الرسوم الإضافية او الغرامات من تأمين الضرر أو استقطاعها من البطاقة في غضون 2-3 أيام. علما بانه سيتم إبلاغ النزيل بقيمة الضرر او الرسوم الإضافية او الغرامات المفروضة بعد المغادرة. وسيتم رد الرصيد المتبقي من تأمين الضرر، إن كان هناك فائض، إلى البطاقة.
– يرجى ملاحظة أنه إذا تجاوزت قيمة الضرر او الرسوم الإضافية او الغرامات المفروضة مبلغ تأمين الضرر المحتجز أو الرصيد المتوفر في البطاقة، تحتفظ دار 66 بحقها في مطالبة النزيل بدفع رصيد المبلغ المتبقي من قيمة الضرر او الرسوم الإضافية او الغرامات المفروضة، بما في ذلك الملاحقة القانونية والقضائية.
– 500 درهم هو مقدار مبلغ تأمين الضرر.

 

آخر تحديث 29 اكتوبر 2023

WhatsApp chat